yeni göclük
Vecdi ŞENEMRE
Köşe Yazarı
Vecdi ŞENEMRE
 

NEDEN DERS ÇIKARILMIYOR

Her yıl olduğu gibi bu yıl da Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) öncesi yaşanan durumlardan biri değişmedi: Sınav saatine yetişemeyen, kimlik kartını unutan ya da yanlış okula giden adayların dramı. Bu görüntülerin ekranlarda yer alması artık adeta bir gelenek haline geldi. Her yıl, sınavdan birkaç dakika önce tüm heyecanlarını geride bırakarak koşuşturan adaylar, geç kaldıkları için içeri alınmadığında yaşadıkları hayalkırıklığı ile televizyon ekranlarına yansıyor. Ama bu durumun altında yatan sorumsuzluk, bizi her yıl aynı tartışmaya sürüklüyor. Sınava gitmeden önce yapılması gereken en basit kontroller bile çoğu aday tarafından atlanıyor. Oysa ki eğitim hayatları boyunca hepimiz bu önemli gün için aylarca çalışıyoruz; peki, çıkmadan önce yapılacak birkaç basit kontrol neden bu kadar zor? Erken saatlerde yola çıkmak yerine, ucundan yetişmeye çalışmak, anlayışla karşılanması gereken bir durum değil. Zamanında sınav yerinde bulunmak ve gerekli hazırlıkları yapmak, her adayın kendi sorumluluğundadır. Geç kalmanın faturasını ise görevliler ödüyor; "Bütün emeklerim boşa gitti!" diye haykıran adaylarla karşılaşıyoruz. "Kapılar saat 10:00'da kapanacak" diye duyurduğunda yetkililer, bu durumun ciddiyetini göz ardı eden bir anlayış var. İki dakika geç kalan bir adayın, tüm kuralları hiçe sayarak içeri alınmayı talep etmesi, özverili çalışmayı ve sorumluluğu ihmal etmekten başka bir şey değildir. Her yıl alınan önlemler ve yapılan hatırlatmalara rağmen neden bu deneyimden ders çıkarılmadığını sorgulamak gerekiyor. Eğitimimizdeki en büyük sorunlardan biri de disiplin ve sorumluluk anlayışıdır. Geçmişte sınav yeri için bizim zamanımızda farklı yöntemler kullanılırdı. Navigasyon cihazları yokken bile, sınav yerinin önceden belirlenmesi ve ona göre yol planı yapılması önem taşıyordu. Şimdi birçok aday, internetteki harita uygulamalarından veya navigasyon sistemlerinden yardım alarak yolculuklarını planlayabiliyor. Bu kadar kolaylık varken, neden hala hatalar yapılıyor? Gidilecek yerin kapısına kadar gitmek sadece birkaç tıklama ile mümkünken, bu dikkat eksiklikleri göze çarpıyor. Sonuç olarak, eğitim hayatımız boyunca aldığımız derslerin yanı sıra hayatta uyguladığımız derslerin de önemli olduğunu unutmamalıyız. Geç kalan, kimliğini unutan ya da yanlış okula giden adaylar, sadece bu yıl değil, her yıl aynı sorunları tartışmamıza neden oluyor. Her bir adayın sorumluluğu, sınav tarihine yaklaşırken yeterince önlem almak ve zamanında sınav alanında olmaktır.Bakın göreceksiniz seneye yine aynı olaylar yaşanacak. Unutulmamalıdır ki, karşımıza çıkan her fırsat, bunu değerlendirmek için bir şans sağlamakta; başarı ise bunun getirdiği disiplin ve sorumluluk duygusuyla mümkün olmaktadır.   Kalın sağlıcakla
Ekleme Tarihi: 22 Haziran 2026 -Pazartesi

NEDEN DERS ÇIKARILMIYOR

Her yıl olduğu gibi bu yıl da Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) öncesi yaşanan durumlardan biri değişmedi: Sınav saatine yetişemeyen, kimlik kartını unutan ya da yanlış okula giden adayların dramı. Bu görüntülerin ekranlarda yer alması artık adeta bir gelenek haline geldi. Her yıl, sınavdan birkaç dakika önce tüm heyecanlarını geride bırakarak koşuşturan adaylar, geç kaldıkları için içeri alınmadığında yaşadıkları hayalkırıklığı ile televizyon ekranlarına yansıyor. Ama bu durumun altında yatan sorumsuzluk, bizi her yıl aynı tartışmaya sürüklüyor.

Sınava gitmeden önce yapılması gereken en basit kontroller bile çoğu aday tarafından atlanıyor. Oysa ki eğitim hayatları boyunca hepimiz bu önemli gün için aylarca çalışıyoruz; peki, çıkmadan önce yapılacak birkaç basit kontrol neden bu kadar zor? Erken saatlerde yola çıkmak yerine, ucundan yetişmeye çalışmak, anlayışla karşılanması gereken bir durum değil. Zamanında sınav yerinde bulunmak ve gerekli hazırlıkları yapmak, her adayın kendi sorumluluğundadır. Geç kalmanın faturasını ise görevliler ödüyor; "Bütün emeklerim boşa gitti!" diye haykıran adaylarla karşılaşıyoruz.

"Kapılar saat 10:00'da kapanacak" diye duyurduğunda yetkililer, bu durumun ciddiyetini göz ardı eden bir anlayış var. İki dakika geç kalan bir adayın, tüm kuralları hiçe sayarak içeri alınmayı talep etmesi, özverili çalışmayı ve sorumluluğu ihmal etmekten başka bir şey değildir. Her yıl alınan önlemler ve yapılan hatırlatmalara rağmen neden bu deneyimden ders çıkarılmadığını sorgulamak gerekiyor. Eğitimimizdeki en büyük sorunlardan biri de disiplin ve sorumluluk anlayışıdır.

Geçmişte sınav yeri için bizim zamanımızda farklı yöntemler kullanılırdı. Navigasyon cihazları yokken bile, sınav yerinin önceden belirlenmesi ve ona göre yol planı yapılması önem taşıyordu. Şimdi birçok aday, internetteki harita uygulamalarından veya navigasyon sistemlerinden yardım alarak yolculuklarını planlayabiliyor. Bu kadar kolaylık varken, neden hala hatalar yapılıyor? Gidilecek yerin kapısına kadar gitmek sadece birkaç tıklama ile mümkünken, bu dikkat eksiklikleri göze çarpıyor.

Sonuç olarak, eğitim hayatımız boyunca aldığımız derslerin yanı sıra hayatta uyguladığımız derslerin de önemli olduğunu unutmamalıyız. Geç kalan, kimliğini unutan ya da yanlış okula giden adaylar, sadece bu yıl değil, her yıl aynı sorunları tartışmamıza neden oluyor. Her bir adayın sorumluluğu, sınav tarihine yaklaşırken yeterince önlem almak ve zamanında sınav alanında olmaktır.Bakın göreceksiniz seneye yine aynı olaylar yaşanacak. Unutulmamalıdır ki, karşımıza çıkan her fırsat, bunu değerlendirmek için bir şans sağlamakta; başarı ise bunun getirdiği disiplin ve sorumluluk duygusuyla mümkün olmaktadır.
 
Kalın sağlıcakla
Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve golcukhaber.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.